Jag är inte nöjd med min resa, hur gör jag?
Har du en pågående resa ska du genast ta kontakt med våra guider då de flesta problem som anmäls går att lösa direkt på plats.

Tänk på att:
För att en ersättning ska vara aktuell i efterhand är det en förutsättning att du kontaktat Aventours personal under din resa.
Om vi inte getts möjlighet att åtgärda ett eventuellt problem så är du enligt resevillkoren och branschpraxis inte berättigad till någon ersättning.

  • Din reklamation ska vara oss tillhanda senast två månader efter din hemkomst.
  • Gäller ditt ärende ett problem under resan, en avbokning, inställd resa eller återbetalning av resa, vänligen kontakta vår kundservice. 
  • Om det gäller sjukdom, stöld eller skada är det ditt försäkringsbolag du ska kontakta.
  • Om ditt ärende gäller biluthyrning som beställts via någon av våra partners, måste skrivelsen riktas direkt till dem (kontaktinfo finner du på din voucher).
  • Alla våra reklamationer hanteras av våra medarbetare på svenska.
  • Vår handläggningstid är upp till 6 veckor.


Reklamation efter resa skickas skriftligen till kundservice@aventours.se
Markera mejlet med "Reklamation" följt av ditt bokningsnummer och avresedatum.
I mejlet beskriver du händelsen så tydligt som möjligt, bifogar bilder, eventuella kvitto och eventuella videos i ett och samma mejl (eller fler i samma mailtråd om storleken överskrids).
Du kan även lägga upp bilder och eventuella videos i tex: dropbox och skicka en delad länk i mejlet.