1. Vid bokning av en Charterresa med mer än 42 dagar till avresa:
En bokningsavgift på 2000:- per person läggs till vid bokningstillfället.
Om bokningsavgiften inte betalas i tid upphör erbjudandet från vår sida. Vid bokning via nätet betalas bokningsavgiften direkt. Vid bokning via kundtjänsten skall avgiften betalas inom en vecka

2. Slutbetalning:
Slutbetalningen betalas senast 42 dagar före avresa.
Om beloppet inte betalas i tid kommer bokningen att betraktas som avbokad utan giltigt skäl och resan kommer att avbokas utan återbetalning av bokningsavgiften.

3. Vid bokning av en Charterresa med mindre än 42 dagar till avresa:
Hela beloppet betalas vid bokningstillfället.

Alla våra betalningsmetoder hämtas och går genom den marknadsledande betalningsplattformen Adyen.
Adyen N.V. är ett nederländskt IT-bolag med huvudkontor i Amsterdam, grundat 2006. Företaget verksamhet kretsar kring IT-lösningar för betalningar över nätet, såsom debit- och kreditkort, banköverföringar och andra betalmetoder, exempelvis: Swish i Sverige. Adyen samarbetar med giganter som exempelvis Ebay, H&M och Elgiganten.
Läs mer på Adyens hemsida Klicka här

1. Trustly
Trustly Group AB är ett svenskt fintechbolag som grundades 2008. Företaget tillhandahåller betalningslösningar för e-handelsbranschen genom sin teknik för direktbetalning.
Genom Trustly kan du göra en betalning direkt via din bank, med både BankID or Säkerhetsdosa.
Trustly är anslutna till alla de största bankerna och erbjuder direktbetalningar via: SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken och Danske Bank.
Läs mer på Trustlys hemsida Klicka här

2. Mastercard och Visakort:
VISA och Mastercard är båda betalningsnätverk för kreditkort och betalkort världen över. Skillnaderna mellan dem är minimala och påverkar oftast inte den vanliga konsumenten. För det mesta är det bankerna som ger ut korten och sätter räntor, avgifter och bonusar. Därför kan skillnaderna mellan VISA- och Mastercard-kort variera beroende på banken.
Besök Mastercards Klicka här respektivel Visas hemsida Klicka här för mer information.

Om en resenär befinner sig i nödläge under resan ska researrangören utan onödigt dröjsmål assistera, särskilt genom att tillhandahålla information om medicinsk hjälp, lokala myndigheter och konsulärt bistånd och genom att bistå resenären med att genomföra distanskommunikation och ordna alternativa researrangemang.

Om svårigheterna beror på resenärens uppsåtliga eller oaktsamma handlande, har researrangören rätt att ta ut en skälig avgift för sin assistans. Avgiften får inte överstiga researrangörens faktiska kostnader.
Saknade föremål måste sökas omedelbart efter hemkomsten. För att täcka kostnaderna (administration, frakt etc.) för en sökning kan researrangören ta ut en särskild avgift, som betalas oavsett om den begärda artikeln tillhandahålls eller inte.

Alla våra betalningsmetoder hämtas och går genom den marknadsledande betalningsplattformen Adyen.
Adyen N.V. är ett nederländskt IT-bolag med huvudkontor i Amsterdam, grundat 2006. Företaget verksamhet kretsar kring IT-lösningar för betalningar över nätet, såsom debit- och kreditkort, banköverföringar och andra betalmetoder, exempelvis: Swish i Sverige. Adyen samarbetar med giganter som exempelvis Ebay, H&M och Elgiganten.
Läs mer på Adyens hemsida Klicka här

1. Trustly
Trustly Group AB är ett svenskt fintechbolag som grundades 2008. Företaget tillhandahåller betalningslösningar för e-handelsbranschen genom sin teknik för direktbetalning.
Genom Trustly kan du göra en betalning direkt via din bank, med både BankID or Säkerhetsdosa.
Trustly är anslutna till alla de största bankerna och erbjuder direktbetalningar via: SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken och Danske Bank.
Läs mer på Trustlys hemsida Klicka här

2. Klarna:
Klarna Holding AB är ett svenskt fintechbolag som grundades 2005. Företaget ombesörjer betalningar för e-handelsföretag, där köpare får varan först och betalar i efterhand.
Vi erbjuder tjänsten "Delbetalning" via Klarna, vilket innebär att du kan dela upp din betalning på 3,6 eller 12 månaders delbetalning.
OBS: att Klarna har sin egen interna kreditkontroll, och kan neka ett köp - trots att man har en hög kreditscore.
Läs mer på Klarnas hemsida Klicka här

3. Mastercard och Visakort:
VISA och Mastercard är båda betalningsnätverk för kreditkort och betalkort världen över. Skillnaderna mellan dem är minimala och påverkar oftast inte den vanliga konsumenten. För det mesta är det bankerna som ger ut korten och sätter räntor, avgifter och bonusar. Därför kan skillnaderna mellan VISA- och Mastercard-kort variera beroende på banken.
Besök Mastercards för mer information Klicka här